Längesen vi sågs

Än en gång täcker snön glesbygdens landsvägar och fält. Hoppas den stannar kvar, jag blir sjuk av mörkret.

Sitter här tok-speedad på koffein. Har bunkrat upp med billig energidryck inför dagen, hade nämligen inte tänkt gå och lägga mig. Ska vända tillbaks dygnet hade jag planerat. Det kan nog behövas.

En gammal vän kontaktade mig på msn igår. Det kändes kul, med en stor fet släng av ångest. Nattens runda har varit tankad med minnen från när man var typ 14-15 år och inte hade några bekymmer. Eller snarare; Man trodde att man hade all världens bekymmer vilket man idag inser var ganska befängda tankar.
Tänk så många det är man tappat kontakten med... Det blir väl så. För några år sedan hade man (läs: jag) väl för vana att ta vänner förgivet. Kanske gör det fortfarande? Måste fan ta och ringa en polare idag. Den jag typ alltid tar för givet. Den ända jag har kvar från barndomsgården. Har gått på tok för lång tid sedan vi snackade nu.

Aja. Nu ska jag storstäda. Måste hålla högt tempo så jag inte blir trött. Dessutom har jag och Ida kommit överenns om att vi ska diska varannan dag, så det blir rättvist. För mig sprack det direkt. Så nu har jag ett "fyra-dagars-berg" att ta itu med. När jag betat av städningen ska jag se till att få lite tid över till musiken...

Just ja. Måste berätta något tämligen pinsamt. När jag satte mig i bilen efter jobbet slog jag på radion. Kom in mitt i en en låt.
"Shit, vad är det här? Den är ju riktigt shysst. Kanske lite mainstream men ändå rätt bra för att vara på radion"
Det visade sig att det var Take That´s nya singel "Greatest Day"... Kändes sådär...



Edit 08-12-05  06:59:
Fan... Jag tycker fortfarande den är bra... Fan, fan, fan. Min världsbild faller samman...

Kommentarer
Postat av: Emma

åh, det har jag också haft lite planer på. asien verkar ju suveränt, men europa duger för mig. har inte varit iväg alls mycket (dvs danmark,tyskland och polen är mina längsta resor!). :)



Ha det bra!

2008-12-04 @ 08:30:27
URL: http://wmma.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, visst är hon tuff. Dessutom såg hon verkligen ut som mig när jag var liten (inte jag med andra ord), så ett foto var givet.



Ja, drömmar är bra att ha. Och jag tror att jag kommer nå mina mål förr eller senare. Jag har ju hela livet på mig! Vad vill etanol göra tro?

2008-12-04 @ 09:34:42
URL: http://lillefots.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nja, inte riktigt, vi har ingen mack ;)



Vi har dock ett helt hav vi kan dränka vår ensamhet i...



Haha, jadu, jag såg den blev mil. Behövs nästan tankas!



Jadu, jag önskar jag hade haft en kille som jag kunde vara avundsjuk för sånna saker på, men tyvärr inte. Kommer väl en dag!



Simma lugnt, Jag kan inte ens simma ;)



2008-12-04 @ 17:07:42
Postat av: fecke

(min kommentar)

2008-12-04 @ 17:08:28
URL: http://enlitenfecke.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad kul att känslan gick igenom!



Oja, visst känner jag igen den diskussionen. Jag befinner mig själv någonstans där men börjar ändå ge mig själv åt ödet. För visst tror vi att det finns? Jag orkar i vilket fall som helst inte styra upp något större förrän jag vet vad.

2008-12-05 @ 09:53:02
URL: http://lillefots.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0