Handyman, jag? Skojar du?

Hemma igen... Efter en mycket lång dag.
Jag har lekt mekaniker och monterat nytt avgasrör på bilen. Har kört utan i typ tre månader. För er som inte vet vika konsekvenser det bär med sig kan jag berätta att det låter... en del.
Men nu är det fixat, efter många om och men.

Det tog ca tre timmar på verkstan att knåppla ihop skiten. Vilket jag tycker var ganska hyffsat.
Men... när vi precis är klara hör jag att det pyser... Punktering!?

Jag har alltså fått ett hål på höger framdäck som förövrigt monterades i tisdags då jag bytte till vinterdäck. Fetare bajsmacka får man i normala fall leta efter. Men inte den här gången...
Jag plockade nämligen ur mitt reservhjul ur bilen igår. Fråga mig inte varför, men det gjorde jag. Så där står jag. Men nytt avgasrör, med punktering på mitt nya däck, ca 4,5 mil från hemmet. Kul.

Tillslut löste det sig. Farsan känner en kille på bilskroten i Västerås som fick fixa fram ett däck. Men det tog sin tid.

För att inte sluta ett inlägg i total uppgivenhet kan jag bjuda på en serie-stripp som jag rev ut ur DN någon gång i sommras.
Enjoy!
Klicka för större bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0