Var ska man göra av allt?

Gårdagen och idag har präglats av städande. Inte av lägenheten, utan på datorerna. Det är helt sanslöst hur mycket man samlar på sig. Jag vet t.ex. inte hur många tusen fotografier det är sammanlagt, men många är det.
 
Anledningen till städandet är att jag måste göra mig av med min gamla dator. Den kommer nämligen defenitivt inte få plats i nya lägenheten. Dessutom har den prakiskt taget stått oanvänd sen i augusti, det blir lätt så om man är två personer på tre datorer. Nu måste jag ta reda på vad som finns på de olika datorerna och flytta allt till en backup-disk, bränna ner på DVD-skivor och knåppla. Men jag måste erkänna att jag får lite "faderskänslor" när jag tänker på att jag måste lämna bort den. Det är ju trots allt en jävligt bra dator, även om Windows är skrot.

Jag hade en liten idé om att jag skulle installera "Hackintosh" på den. Det innebär kort och gott att man tvingar en PC att köra Apple´s Mac OS X. Det går sådär...  Men jag ska fan lyckas!

Vad gör ni av alla era bilder?
Man kan ju inte fylla disk efter disk i all oändlighet.

Mitt försök till att installera Mac OS X 10.5.6 Leopard på min gamla PC.

Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag tackar externa hårddiskar för att dom finns. Där samlar jag allt, så slipper datorn bli packad på en gång :) Lycka till!

2009-01-11 @ 18:15:39
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: Karin

tack så jättemycket, roligt att höra!

Trevlig kväll på dig!

2009-01-11 @ 20:17:36
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Sess

Tackar! =D

Oj jisses vad mycket du måste ha i datorn!

Jag har aldrig ens fyllt halva =P ändå har jag massa stora program och skit och massa bilder.Usch fy för den dagen jag oxå måste städa ur, blir inge kul det =D

Hoppas det fixade sej!

Hoppas du och tjejen får en mysig kväll!

Kramar

2009-01-11 @ 21:46:06
URL: http://twinkle.blogg.se/
Postat av: Emma

jag har samma problem med bilder.. min nodlosning var att fylla ett antal cd-skivor eftersom datorn holl pa att avlida av overbelastning. :) dock ingen langvarig losning. rekomenderas ej!



langesen jag laste, allt bra? :)

2009-01-12 @ 09:11:10
URL: http://wmma.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0