Love is my drug

Dagen har hittills bara bestått av gitarrklinkande och musiklyssnande. Har bland annat gett lite artister och band jag aldrig riktigt fastnat för en andra chans. Jag blir så sur när jag hör musik jag gillar men på nått sätt känns det inte fulländat. Det är nästan jobbigt att vara så kräsen... Praktexemplet på ett band jag gillar men ändå inte fastnat för helt är The Script. Kan inte sätta fingret på vad det är som känns så fel. För mycket pop, för lite rock? Jag vet inte... Tror nästan det kan vara att killen sjunger med nästan lite för "clean" röst för att musiken ska kunna kännas tillräckligt rå och äkta. Jag har dessutom äntligen fått chansen att verkligen lyssna igenom hela nya Band of horses-plattan. Helt ok, nästan lika bra som tidigare material.

För att ge ett lite annorlunda musiktips måste jag nämna brittiska indierockbandet Protocol. Ett skitbra band jag upptäckte för en tid sen. Tyvärr blev deras karriär mycket kort och de splittrades innan deras platta släpptes. De spelade bara in några singlar och en EP, tror jag. Den här låten skulle bli deras tredje singel men hann aldrig släppas innan skivbolaget dumpade dem.

PROTOCOL
Lyssna på låten till vänster i spelaren. Verkligen ap-bra. Älskar sångaren!

Kommentarer
Postat av: Ida

hej älskling, snart ska vi redovisa :P åt på mc donalds, usch, inte alls gott och dyrt.. jag saknar dig, puss

2008-12-16 @ 12:45:54
URL: http://hittaida.blogg.se/
Postat av: Jesper

The Funeral på everything all the time är en av de allra bästa låtarna!!

2008-12-16 @ 13:01:22
Postat av: Fecke

Hej!

Jotack, det är bra med mig. ja, herregud, jordbävning. jag vaknade o trodde tomten kommit förtidigt och fastnat i skorstenen.

Sen läste jag i tidningen att Blondinbella fått en egen tv-show, då började jag skaka igen....

Jag undrar fortfarande vilket som är värst!

Hur är det med dig?

Kram Felicia

2008-12-17 @ 14:46:57
URL: http://enlitenfecke.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0