VILKEN *#!%%"!!+&! DAG!

Idag skulle bil en lugn dag. En helt vanlig dag. Jag skulle trixa klart det sista på nya låten jag håller på att spela in och plugga klart det sista på en svenska uppg. Men så blev det inte...

I natt trotsade jag Moder Natur och gav mig iväg i snöstormen till jobbet kl 02.30. För att sedan ta mig hem helskinnad till kl 05.50. Precis som vanligt. Jag väckte Ida och åt frukost, trixade lite musiktjafs och sen, 07.25 var det dags igen. Ida skulle till tåget... Moder Natur hade fortfarande PMS och pulversnön yrde i hastigheter upp till 35 m/sek. Trots detta gick det än en gång som en dans hela vägen in till Enköping. Jag säger hej då till Ida vid stationen och beger mig hemmåt igen.

På vägen hem sitter jag och planerar ett längt jävla inlägg om snön och hur jävla svårt det är att övervinna början till en ny istid. Då speciellt i en Italiensk skitbil byggd enbart för familjepicnic på den italienska rivieran.

Exakt då tappar däcken greppet. Jag körde inte speciellt fort, det var raksträcka och inga andra särskillda omständigheter. Jag känner hur bilen får spinn och på bråkdelen av en sekund har jag roterat
2,5 varv runt min egen axel och forscherat staketet till en hästhage. Med en stor smäll flyger reservhjulet som låg i bagaget ut genom rutan på bakdörren på förarsidan. Några decimeter längre fram och jag hade varit ett huvud kortare nu.

Det är glas överallt. Bilen är tveklöst klar för skroten. Hela förarsidan är mosad och jag kan inte öppna någon dörr då det antingen är täckta i snö eller så pass deformerade att de sitter fast. I bilen blev jag fast.
Jag ringde Ida och berättade vad som hade hänt. Direkt efter det ringde jag min käre far som satte sig i bilen 4,5 mil i snöstormen för att komma till min undsättning. Ett flertal bilar passerade undertiden jag satt insnöad. Men igen stannade!
Vad fan hade hänt om jag hade haft alvarliga skador? Det vill jag inte tänka på....




Kommentarer
Postat av: M

Fy fan. Sånt är äckligt men skönt att du i alla fall är oskadd. Och vilka 'puckon' som bara kör förbi. Många är allt vör självcentrerade i dagens samhälle.



Och efter att ha läst det här ska jag gå direkt till mor & far och tigga riktiga dubbdäck till 'min' bil. Känner redan nu att allround-däcken inte biter och då har vi ändå rätt milt.



Ta hand om er!

2008-11-24 @ 20:42:58
URL: http://headless.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

usch! Tur att allt gick bra med dig i alla fall

2008-11-25 @ 08:03:17
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Linda

Uff, vilken tur du hade. Jag ska ge Moder Jord en riktig utskällning om hon försöker igen.

Take care.

2008-11-25 @ 22:10:51
URL: http://lillefots.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack o lov att du är oskadd!

Jag hatar folk som inte stannar, en gång när jag var i sthlm såg jag en bil som kört av vägen, så jag bad morfar stanna bilen så jag kunde gå dit o kolla så ingen var kvar i bilen, där satt en kvinna blodig. Hon hade somnat och kört av vägen. Tydligen hade hon suttit där i en halvtimme eller något och ingen hade brytt sig. Man blir ju helt ledsen på det här samhället det som händer JAGet är viktigare än om det händer någon runt om något.



Förövrigt är det lugnt med den där kramen, jag överlever, mitt liv är ändå inte vad det borde vara just nu. Men jag tar gärna emot den trots allt, men bara för att jag älskar kramar!



Det läskigaste med alltihop med din skitdag är att bloggen har tagit över människors hjärnor, att du satt och funderade på hur du skulle skälla på moderJord och så händer det här. Ingen kontroll längre. Det varnas för att mobiler är en trafikfara, jag tror bestämt det är dags att utlösa en Bloggvarning nu i snövärdret också!



Ta hand om dig Jonathan.

2008-11-26 @ 14:04:28
Postat av: Fecke

(förlåt, det är en sjukdom. jag tar förgivet att alla vet vem jag är. Det var jag som skrev precis! kram)

2008-11-26 @ 14:05:15
URL: http://enlitenfecke.blogg.se/
Postat av: EMMA

Oj, herregud vilken otur! Eller kanske tur i oturen. Och vilken jävla skitdag. hoppas du mår bra nu, måste vara en jävla chock att snurra runt sådär. Själv körde vi och punkterade däcker häromdagen och jag var i chock en lugn stund därefter.



Ja, det är jag på bilden, och tack!:)

2008-11-26 @ 14:25:11
URL: http://wmma.blogg.se/
Postat av: EMMA

och så är man trött och skriver massa fel. punkterade DÄCKET och jag var i chock en LÅNG stund..

2008-11-26 @ 14:29:51
URL: http://wmma.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0