Århundradets kallaste natt...

.. och myror! Ge mig saltet...

Jisses, i natt var det kallt vill jag lova. Kallaste natten sen någon gång i Mars förra året skulle jag vilja påstå.


Igår var det ju Grammisgalan, som de flesta antagligen vet. Som vanligt när det gäller detta jippo var det ingen som fick rätt pris.

"Årets nykomling", till Kleerup... fett puckat. "Årets Producent" förtjänade han däremot, han har gjort ett grymt bra jobb.
Jag vill egentligen inte ens nämna "Årets manliga artist"... När jag såg de nominerade blev jag slagen av vilket ohyggligt dåligt utbud vi har av manliga soloartister i Sverige. (Bra sådana iaf, vi tycks ha ett oändligt utbud av den andra sorten.)
Det är bara att konstatera att Pop-Sverige domineras av tjejer.
Inte mig emot...

Det var väl ändå hyffsat att Anna Ternheim fick "Årets Kvinnliga Artist", även om Veronica Maggio förtjänade det typ sjutioelva ggr mer!

Mäkigast på hela galan var tveklöst när E.S.T fick pris för "årets jazz", när alla ställde sig upp och ingen tycktes vilja sätta sig igen. Han var en otrolig musiker Esbjörn Svensson. Dessutom var han ju Västeråsare i botten så honom har man ju sett på stan några gånger... och inne på Hagströms Musik.

"Årets grupp" blev ju såklart inte Kent... Men de hade folkets röster iaf. För mig kommer de alltid att vara "Alla tiders grupp", det finns inget i jämnförelse.

Jaja... då var det ur världen. På återseende.

Kommentarer
Postat av: sandra

håller med dig i det mesta, utom två saker. anna ternheim förtjänade priset bättre än veronica maggio. såg du inte hur söt hon var när hon hoppade upp på scenen? :) nejdå, det är inte därför jag tycker hon förtjänar det bättre.. :P

och håkan hellström var visserligen inte min nummer 1 på listan, men det var inte helt galet att han fick pris för årets manliga artist. (även om jag hade röstat på markus eller timo)



men att robyn fick pris för årets liveakt var ju galans bottennapp ändå.

2009-01-08 @ 13:21:56
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Postat av: Emma

Bra sagt om Kent! Men Anna Ternheim ar ju grymt bra! :) sa dar haller jag inte med dig.

2009-01-12 @ 09:13:57
URL: http://wmma.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0