Akta dig. Var inte för trevlig mot polisen.

För hundrasjuttioelfte gången har jag bestämt mig för att dra igång bloggandet igen. Vet faktiskt inte varför det aldrig blir av.
Jag tenderar till att endast skriva när jag är förbannad...
eller åtmistodne lite arg. Måste bli ändring på det.
Jag har faktiskt nått att spy galla över den här gången med.
Nämligen Enköpingspolisen.

Till att börja med kan jag berätta att inte är särskilt sällan jag blir stannad av polisen om natten. Rena rutinkontroller brukar det handla om. Kolla körkort och blåsa i alkometern. Det tycker jag bara är bra. En del poliser brukar känna igen mig vid det här laget. Jag hejar på dem på distriktet och så. I måndags morse blev jag stannad igen.

"Tjena, vi har setts förut" säger jag och den ena polisen säger nått i stil med "Ja, jag trodde det var du."
Den här natten var det en kvinnlig polis med i bilen och efter det obligatoriska alkotestet säger hon att hon vill göra ett drogtest. Jag får sätta mig i bilen och följa en lampa med ögonen.
"Du är lite röd i ögonen" säger hon och jag svarar att "det kanske inte är så konstig eftersom jag jobbar natt".
Hursomhelst vill hon att jag ska följa med in til stationen och lämna ett pissprov.
"Visst" säger jag, för jag har ju inget att dölja. Väl på stationen får jag pissa i en kopp och provet är självklart negativt. Men den kvinnliga polisen är fortfarande helt övertygad om att jag är påtänd och förklarar att det finns många droger som inte syns på pissprovet. "Du är misstänkt för drograttfylleri och måste följa med och lämna ett blodprov på lasarettet" säger hon (!).
Jag förklarar att hon får misstänka mig för precis vad som helst eftersom jag vet att jag inte tagit något. Hon förklarar sen att jag visar flera tecken på narkotikapåverkan, bla. att jag var "för pigg, glad och social". När fan blev det olagligt? Efter att jag lämnat ett blodprov fick jag åka till jobbet, en och en halv timme försent. Kul början på veckan...

I Enköpingsposten (som jag själv delar ut) skrev man att "Polisen grep vid tretiden på natten en drogpåverkad 23-åring i dennes bil". Jag kan ju garantera att jag kommer skriva en rekorderlig insändare i tidningen så fort mina prover kommer tillbaka. Självklart negativa. Det ska bli skitkul nästa gång den kvinnliga polisen stannar mig.
"Du är lite röd i ögonen..." ska jag säga till henne.


Blekfisarna Jeppe och Jag. Bilden är tagen igår vid mungabadet.


För att inte bara skriva en massa bajskastning kan jag berätta att vi hade världens skönaste dag igår. Sol, Bad och Grillning. Underbart! Livet leker.

Kommentarer
Postat av: Renée

haha, jag känner igen det där du. snutjävlar.

2009-07-06 @ 20:33:50
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0