Riktigt ruttet, Renault.

Då jag jobbar som tidningsbud läser jag en hel del tidningar. Om och om igen har jag läst artiklar om den akuta bristen på begagnade bilar. Många unga får lägga ut allt för stora pengar på att skaffa sig sin första bil. Är efterfrågan stor så stiger priserna. Så här har det varit i några månader nu.

Jag har under de senaste månaderna retat mig något ohyggligt på Renaults nya kampanj, "SVERIGES NYA SKROTNINGSPREMIE!"

Jag citerar från hemsidan:
"..därför introducerar vi på Renault en skrotningspremie på 20 000 kr till dig som skrotar din minst 10 år gamla bil och köper en modern, bränslesnål och säker Renault..."

Renault tycker alltså att det är bättre att jag skrotar min 10 år gamla bil, och då får 20 000 sek i rabatt, hellre än att jag säljer bilen för samma summa till någon som blir skitglad över en nygammal, fullt funktionell bil. För att sedan använda pengarna för att köpa ny bil. Det här är inget annat än ett riktigt ruttet försök att få bort så många begagnade bilar som möjligt från marknaden. Enda syftet är att sälja fler nya bilar trots den rådande ekonomiska krisen. Och vem får betala? Självklart de som inte har råd att köpa en ny bil. Allt är som det brukar vara med andra ord...

Hur som helst tycker jag det är riktigt jävla ruttet.
Kommer nog aldrig sätta mig i en renault igen...

Kommentarer
Postat av: Söfilöfan

sätt dig i min golv istället, jag kommer hem i helgen.. =)

2009-09-17 @ 22:27:28
URL: http://fromleksandwithlove.wordpress.com

Kommentera inlägget:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (Visas ej)

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
VECKANS LÅT:
Edith Backlund - Worry Sick



RSS 2.0